ОСВІТНІЙ МЕДІАПРОСТІР ЯК ЗАСІБ ОПТИМІЗАЦІЇ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ ТА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗНЗ


Матеріали з досвіду роботи Чапаєвської СЗШ по запровадженню у навчально-виховний процес ІТ - технологій (скорочено)


ВСТУП 

Сучасні технології проникають у свідомість і життя  незалежно від нашого бажання. Сучасна людина повинна встигати за технічним прогресом, інакше, вона «випадає» з життя. 

Комп'ютерні комунікації сьогодні формують нове поле інформаційної культури, інформаційний простір, у яких реалізується діяльність сучасного суспільства. Інформаційний простір  сьогодні,- це нові можливості, що роблять навчання актуальним і креативним. Хто, як не вчитель має сформувати у учнів правильну позицію по відношенню до використання сучасних технологій?

Висновок: стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій потребує негайної підготовки учня  до вмілого і  безпечного користування  ними. Завдання школи – забезпечити якісний доступ  до сучасної освіти, нових технологій. 

 Основна мета  діяльності нашої школи спрямована на розвиток інформаційного середовища освітнього закладу й припускає впровадження й ефективне використання нових інформаційних сервісів, систем і технологій навчання, електронних освітніх ресурсів нового покоління.

Мета даної роботи:

• презентувати досвід роботи педагогічного колективу Чапаєвської  СЗШ  щодо створення освітнього медіапростору школи як засобу формування інноваційної особистості учня;

• розглянути можливості  використання медіа для розвитку інноваційної діяльності навчального закладу;

• ознайомити з системою формування медіакомпетентності учасників навчально-виховного процесу;

• визначити пріоритетні напрями діяльності педагогічних працівників в умовах створення сучасної моделі шкільної медіаосвіти.


На  прикладі  конкретної  школи пропоную  розглянути  можливості  сучасного  навчального  закладу  по реалізації навчально-виховної  мети  шляхом  використання  ІТ. 

Наш  заклад  останні роки працював  над  проблемою "Впровадження креативно-інноваційної освіти в сучасній сільській школі". Результати  роботи  на  сьогодні  підтверджують  значний  зріст  у  розвитку  професійності  вчителів,  підготовки  учнів  до  вступу  у  навчальні  заклади  вищих  рівнів  після  школи. Яким чином і яких результатів ми досягли, пропоную розглянути у наступних розділах.


Розділ 1

1.1. МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ

ІКТ  складається з ІТ, телекомунікацій, медіа-трансляцій, усіх видів аудіо і відеообробки, передачі, мережевих функцій управління та моніторингу. Іншими словами,  поєднуючи в собі можливості телевізора, відео, книги, калькулятора, будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати інші іграшки і різноманітніі ігри, ІКТ стають для дитини рівноправними  партнером у навчанні.

ІТ повністю  відповідають триєдиній  меті  уроку. 

ІКТ  використовується:

- при підготовці до уроків;

- на уроках;

- у позакласній діяльності;

- у методичній роботі;

- обмін досвідом з колегами;

- самоосвіта;

- спілкування з колегами у мережі Інтернет;

- створення  навчальних  посібників,  інтернет-сайтів;

- робота з електронними журналами.

Переваги: дозволяють зробити процес навчання мобільним,  диференційованим та індивідуальним – інструмент для створення навчального середовища.

Навіщо? Викликати інтерес до вивчення матеріалу, особливо складної теми, розвиток  уяви, тобто, активізувати діяльність учнів.

Для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти її, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання. І все  це за  умови  вмілого  використання.

Головна  функція  використання  ІТ – створення  навчального  середовища, що  відповідає навчальним  програмам  та основній  дидактичній  меті. 

1.2. ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ WEB 2.0 МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ  ВЧИТЕЛЯ

Розглянемо досвід використання технологій Web 2.0 у підвищенні ділової кваліфікації педагогів Чапаєвської школи, у створенні максимально гнучкого навчального середовища. Будь-який викладач, що не володіє специфічними технічними знаннями і не має жодних матеріальних ресурсів, може створити свій власний  Інтернет – ресурс.

 

Блог чи сайт? Що обрати?

Блоґ (з англійської  blog, від web log, «мережевий журнал чи щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блоґів характерні короткі записи тимчасової значущості.

Блоґерами називають людей, які є авторами блоґів. Сукупність усіх блоґів в Інтернеті створює блоґосферу. Вміст блоґу можна уявляти собі як стрічку, на якій в хронологічному порядку згідно з датами їхньої публікації блоґером йдуть дописи, так звані пости, один за одним. Оскільки з часом у блозі накопичується багато постів, зазвичай ця стрічка займає кілька веб-сторінок, так що найновіший пост займає верхню частину першої сторінки, і чим давніше, тим нижче від нього містяться попередні пости, скажімо, всі пости за останній тиждень; друга сторінка тоді присвячена постам за тиждень до того, третя сторінка ще давнішим, і так далі. 

Типово окремий пост у блозі має заголовок, дату публікації, власне, зміст, який складається з гіпертексту (думки автора, цитати тощо), посилань на інші сайти та блоґи в Інтернеті, інколи зображень чи навіть відео. Також пост містить коментарі до нього, залишені відвідувачами та просту веб-форму, за допомогою якої вони долучають ці коментарі [2]

Блоґи  розрізняють за: ...


Матеріал поданий на обласну виставку-презентацію «Педагогічні здобутки освітян Дніпропетровщини – 2015».