ОСВІТНІЙ МЕДІАПРОСТІР ЯК ЗАСІБ ОПТИМІЗАЦІЇ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ ТА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗНЗ
Матеріали з досвіду роботи Чапаєвської СЗШ по запровадженню у навчально-виховний процес ІТ - технологій (скорочено)
ВСТУП
Сучасні технології проникають у свідомість і життя незалежно від нашого бажання. Сучасна людина повинна встигати за технічним прогресом, інакше, вона «випадає» з життя.
Комп'ютерні комунікації сьогодні формують нове поле інформаційної культури, інформаційний простір, у яких реалізується діяльність сучасного суспільства. Інформаційний простір сьогодні,- це нові можливості, що роблять навчання актуальним і креативним. Хто, як не вчитель має сформувати у учнів правильну позицію по відношенню до використання сучасних технологій?
Висновок: стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій потребує негайної підготовки учня до вмілого і безпечного користування ними. Завдання школи – забезпечити якісний доступ до сучасної освіти, нових технологій.
Основна мета діяльності нашої школи спрямована на розвиток інформаційного середовища освітнього закладу й припускає впровадження й ефективне використання нових інформаційних сервісів, систем і технологій навчання, електронних освітніх ресурсів нового покоління.
Мета даної роботи:
• презентувати досвід роботи педагогічного колективу Чапаєвської СЗШ щодо створення освітнього медіапростору школи як засобу формування інноваційної особистості учня;
• розглянути можливості використання медіа для розвитку інноваційної діяльності навчального закладу;
• ознайомити з системою формування медіакомпетентності учасників навчально-виховного процесу;
• визначити пріоритетні напрями діяльності педагогічних працівників в умовах створення сучасної моделі шкільної медіаосвіти.
На прикладі конкретної школи пропоную розглянути можливості сучасного навчального закладу по реалізації навчально-виховної мети шляхом використання ІТ.
Наш заклад останні роки працював над проблемою "Впровадження креативно-інноваційної освіти в сучасній сільській школі". Результати роботи на сьогодні підтверджують значний зріст у розвитку професійності вчителів, підготовки учнів до вступу у навчальні заклади вищих рівнів після школи. Яким чином і яких результатів ми досягли, пропоную розглянути у наступних розділах.
Розділ 1
1.1. МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ
ІКТ складається з ІТ, телекомунікацій, медіа-трансляцій, усіх видів аудіо і відеообробки, передачі, мережевих функцій управління та моніторингу. Іншими словами, поєднуючи в собі можливості телевізора, відео, книги, калькулятора, будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати інші іграшки і різноманітніі ігри, ІКТ стають для дитини рівноправними партнером у навчанні.
ІТ повністю відповідають триєдиній меті уроку.
ІКТ використовується:
- при підготовці до уроків;
- на уроках;
- у позакласній діяльності;
- у методичній роботі;
- обмін досвідом з колегами;
- самоосвіта;
- спілкування з колегами у мережі Інтернет;
- створення навчальних посібників, інтернет-сайтів;
- робота з електронними журналами.
Переваги: дозволяють зробити процес навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним – інструмент для створення навчального середовища.
Навіщо? Викликати інтерес до вивчення матеріалу, особливо складної теми, розвиток уяви, тобто, активізувати діяльність учнів.
Для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти її, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання. І все це за умови вмілого використання.
Головна функція використання ІТ – створення навчального середовища, що відповідає навчальним програмам та основній дидактичній меті.
1.2. ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ WEB 2.0 МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛЯ
Розглянемо досвід використання технологій Web 2.0 у підвищенні ділової кваліфікації педагогів Чапаєвської школи, у створенні максимально гнучкого навчального середовища. Будь-який викладач, що не володіє специфічними технічними знаннями і не має жодних матеріальних ресурсів, може створити свій власний Інтернет – ресурс.
Блог чи сайт? Що обрати?
Блоґ (з англійської blog, від web log, «мережевий журнал чи щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блоґів характерні короткі записи тимчасової значущості.
Блоґерами називають людей, які є авторами блоґів. Сукупність усіх блоґів в Інтернеті створює блоґосферу. Вміст блоґу можна уявляти собі як стрічку, на якій в хронологічному порядку згідно з датами їхньої публікації блоґером йдуть дописи, так звані пости, один за одним. Оскільки з часом у блозі накопичується багато постів, зазвичай ця стрічка займає кілька веб-сторінок, так що найновіший пост займає верхню частину першої сторінки, і чим давніше, тим нижче від нього містяться попередні пости, скажімо, всі пости за останній тиждень; друга сторінка тоді присвячена постам за тиждень до того, третя сторінка ще давнішим, і так далі.
Типово окремий пост у блозі має заголовок, дату публікації, власне, зміст, який складається з гіпертексту (думки автора, цитати тощо), посилань на інші сайти та блоґи в Інтернеті, інколи зображень чи навіть відео. Також пост містить коментарі до нього, залишені відвідувачами та просту веб-форму, за допомогою якої вони долучають ці коментарі [2]
Блоґи розрізняють за: ...
Матеріал поданий на обласну виставку-презентацію «Педагогічні здобутки освітян Дніпропетровщини – 2015».
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com